Доброго дня шановні гості та учасники нашого свята!
В нас дійсно свято – свято книги, і тих хто любить це нетлінне і вічне творіння людства.
Мета даного конкурсу – формування у дітей потреби до систематичного читання шляхом популяризації найкращої світової та української літератури для дітей , вироблення навичок самостійної роботи з книгою. Умови конкурсу були наступні: необхідно було бути постійним читачем бібліотеки; брати активну участь у житті бібліотеки; читати книги, як шкільної програми , так і для організації дозвілля;
Бібліотекар. Упродовж усього життя ми звертаємося до книжок. З дитинства батьки читали вам книжки, мандруючи з вами чудовою країною. А коли ви вивчили букви, навчилися з них складати слова, а із слів – речення, ви й самі стали читачами. Навчилися розуміти оточуючий світ за допомогою книжок. Багато цікавого, чудового та неповторного дізнавались ви. В житті часто трапляється так,що прочитаний твір підказував людині вибір майбутнього шляху, професії. І чим би ви не захоплювалися, на допомогу завжди прийдуть книги. Ти можеш із другом своїм посвариться І, навіть, образившись, тиждень мовчати. А книжка не сердиться, книжка не злиться, Вона лиш добру тебе буде навчати. І сонце ясніше засвітить для тебе, І небо засяє таке голубе! Тоді подружитись із книгою треба, І книжка ніколи не зрадить тебе.
Бібліотекар. Ось і сьогодні наш конкурс присвячується книзі та читанню. Ми визначимо, хто з наших учасників є найкращим читачем. Бібліотекар Отже розпочнемо наше змагання. Сьогодні в нас будуть змагатися 2 команди - це команда 6 кл.-- «Всезнайки» та команда 7 кл.-«Книголюби». Привітаємо учасників. Як і на справжніх конкурсах у нас теж є журі:
Бібліотекар. Наш конкурс складається із шести різних завдань. За кожну правильну відповідь ви отримуєте один бал.
Конкурс «Розминка» Бібліотекар.Кожному учаснику пропонується дати відповідь на два запитання: Хто з героїв давньогрецької міфології подарував людям вогонь і за це був прикутий до скелі? (Прометей). Назва великого зібрання творів Т. Шевченка? (Кобзар) Розмова двох дійових осіб? (Діалог). Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса) Хто був першим книгодрукарем на Русі? (Іван Федоров) Опис зовнішності персонажу? (Портрет) Як називаються книги про все на світі? (енциклопедії) Обрядові пісні що виконуються на Різдво? (Колядки) Хто був засновником першої на Русі бібліотеки? (Ярослав Мудрий). Як називається опис природи? (Пейзаж). Назва острова на якому жили козаки? (Хортиця). Післямова до літературного твору? (Епілог) Ім’я мудрої княгині Київської Русі? (Ольга) Конкурс «Літературний Лототрон»
Бібліотекар. Кожний учасник підходить до лототрону і дістає запитання для себе. Всього кожному учаснику потрібно відповісти на три запитання: Яке ім’я дикуна, якого врятував Робінзон Крузо? (П’ятниця). Автор книги «Пригоди Тома Сойора та Геккельбері Фінна»? (Марк Твен). Хто вигадав книжкового героя Чіполіно? (Джанні Радарі). Хто написав казки «Кресало», «Гидке каченя»? (Г.Х.Андерсен). Автор твору «Федько - халамидник»? (Володимир Виниченко). Хто автор книги про дівчинку, яка носила різного кольору частини одягу? (А.Ліндгрен). Назвіть автора роману «Острів скарбів»? (Стівенсон) Що попало Каю в око? (осколок дзеркала) Які квіти збирала дідова дочка в казці «Дванадцять місяців»? (Проліски) Дівчина яка побувала в країні кривихд зеркал? (Оля) Як звали сина жінки, яка з’їла горошину? (Котигорошко) Хто написав роман «Діти капітана Гранта»? (Жюль Верн) Як звуть найбільш відомого героя Артура Конан - Дойля? (Шерлок Холмс) Що означає слово «Мауглі»? (Жабеня) Хто написав казку «Коник-горбоконик»? (Ершов) Хто побіг за білим кроликом та потрапив в країну чудес? (Аліса) Із якої рослини в’язала сорочки своїм братам Єльза? (кропива) Хто в казці О.С.Пушкіна розповів королевичу Елесею, де схована його наречена? (вітер) Конкурс «Моя улюблена книга»
Бібліотекар. У кожної людини є улюблена книги. А які уподобання мають наші учасники ми зараз дізнаємося. (учасники представляють улюблений твір) Літературна вікторина Життя та творчість Т.Г.Шевченка 6 клас 1.Коли народився Т.Г. Шевченко Відповідь. 9 березня 1814 року. 2. Пан, у якого Т.Г. Шевченко служив козачком. Відповідь. Пан Енгельгардт. 3. Російський письменник, портрет якого намалював К.П. Брюллов, щоб розіграти його в лотерею і ви¬купити Т.Г. Шевченка з кріпацтва. Відповідь. В.А. Жуковський. 4. Великий російський художник, у якого вчився Т.І. Шевченко. Відповідь. К.П. Брюллов. 5. Річка, біля якої похований поет. Відповідь.Дніпро. 7клас 6. Художник-земляк, з яким зустрівся Т.Г. Шевчен¬ко у 1835 році в Петербурзі в Літньому саду. Відповідь. І.М. Сошенко 7.. Які художні твори про життя Шевченка визнаєте?Відповідь. С. Васильченко «В бур'янах», О. Іванченко «Тарасові шляхи», Д. Красицький «Тарасова земля», Д. Косарик «Син-колос», О. Ільченко «Петер¬бурзька осінь», Л. Смілянський «Поетова молодість», В. Костенка «Стежки до Кобзаря»,та інші. 8.. Коли за життя Т.Г. Шевченка виходили твори під назвою «Кобзар»? Відповідь, В 1840 p., в 1844 р. та 1860 р 9. Кому саме з українських кобзарів у 1860 р. Т. Шевченко подарував збірку«Кобзар»? Відповідь. Остапу Вересаю. 10. Про кого І Франко написав такі слова: «Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури»? ( Про Т.Г. Шевченка) Конкурс «Ти мені я тобі»
Бібліотекар. До вашої уваги наступне завдання. У нас є вислови про книгу, які не мають закінчення. Зараз ми розіб’ємося на пари для того, щоб учасники могли витягти завдання для свого суперника. 1.Книга – міст ….у світ знань. 2.Книгу читай - … розуму набирай. 3.Книгу читати - усе….знати. 4. Ученому – світ, а …невченому – тьма. 5.Книга – джерело…знань. 6.Книгу почитав - …на крилах політав. 7. Книга – твій друг, без …неї як без рук. 8.Книги - ключ… до знань. 9.Одна книга всіх….людей навчає. 10.Книга вчить, як на …світі жить. 11.Мудрим ніхто не родився, а …навчився. 12.Книга корисна, коли її ….читають. 13.З книгою жити, з добром…дружити. 14.З книгою подружишся , … розуму наберешся. 15.Золото добувають з землі, а …знання з книг. 16.Розум без книги, що …птах без крил. 17.Книгу читають не очима, а …. а розумом. 18.Дім без книги – день …без сонця. 19.Хліб насолоджує тіло – книга…(розум) 20.Книга – міст…(у світ знань) 21.Книгу читай - …(розуму набирай) 22.Кому книга – розвага , а …(кому навчання) 23.Книгу читати - …(усе знати) 24.Ученому світ, а …(невченому – тьма) Конкурс по творчості В. Нестайка
Бібліотекар. Український письменник, твір якого бук включений до особливого почесного списку Г.Х.Андерсена в 1979 році. В.Нестайко. Твір «Тореадори з Васюківки». Тестові завдання по творчості В.Нестайка 1. Як називав дід Ванька, коли сварився на нього? а) Волоцюгою; б) авантюристом; в) пройдисвітом. 2. Дід хотів, щоб хлопці: а) допомогли йому по господарству; б) вилізли з ями; в) вирвали бур’ян за клунею. 3. Хлопці хотіли під свинарником прорити метро, як: а) у Києві; б) Харкові; в) Львові. 4. Свиня, на думку хлопців, важила: а) п’ять пудів; б) п’ять кілограм; в) майже тонну. 5. На характер льоха Манюня була: а) спокійною; б) брехливою; в) противною. 6. Які станції метро у Васюківці планувалося провести хлопцями? а) «Подвір’я» і «Городина»; б) «Сонячна» і «Кропив’яна»; в) «Клуня» і «Крива груша». 7. Для вчительки математики проїзд у метро у Васюківці коштуватиме: а) три копійки; б) п’ять копійок; в) одна копійка. 8. Чому будову метро хлопці вимушені були призупинити? а) Не вистачало будматеріалів; б) дід побачив і почав сваритися; в) у підземелля потрапила свиня і все зруйнувала. 9. Друга Павла звали Явою, як і острів: а) у Тихому океані; б) Індійському океані; в) Азовському морі. 10. Батько у Яви: а) скрипач; б) хокеїст; в) фермер. 11. Явин дід полюбляє: а) полювати; б) рибалити; в) доглядати за худобою. 12. На честь діда було названо: а) шлях до Києва; б) польове озеро; в) метро, що хотіли прокласти хлопці. 13. Мати у Яви: а) бригадир на заводі будматеріалів; б) ланкова кукурудзоводів; в) депутат облради. 14. Який фразеологізм має місце у цій частині твору? а) Тільки п’ятами залопотів; б) на ловця і звір біжить; в) з голови до п’ят. 15. Характер у Яви наче: а) ґрунтовий шлях; б) міцна скеля; в) сталь. 16. Ява кінофільм «Тореадор» назвав: а) дуже гарним; б) закордонним; в) класним. 17. Тореадори, на думку Яви, — це: а) люди, що ризикують своїм життям; б) найсміливіші герої і ловкачі; в) гумористи і циркачі. 18. Іван Рень і Павло Завгородній мріяли, щоб про них: а) написали в газеті; б) транслювали по радіо і по телевізору; в) знав увесь світ. 19. Яке лихо вчинив бугай Петька? а) Загнав дачника на телеграфний стовп; б) розбив сусідську горожу; в) зіпсував комбайн Миколи. 20. Через що Іван і Павло посварилися, а потім побилися? а) Кандидатуру на бій з коровою; б) суперечку — хто сильніший; в) бажання покататися на Миколиному комбайні. 21. На килимку у Павла було вишито: а) чудове квіткове поле; б) троє цуценят; в) Діда Мороза. 22. До тореадорського реманенту належали: а) капелюшок і килимок; б) відро і материна хустка; в) простирадло і міцна мотузка. 23. Яку пісню наспівували хлопці, будучи у повній бойовій готовності? а) Арію Хозе з опери Бізе «Кармен»; б) гімн П. Чубинського; в) «Єднайтесь, брати українці…» 24. Коли Контрибуція бурно зреагувала на хлопчачі старання? а) Кому її почали кусати мухи; б) вона захотіла пити; в) один із хлопців ударив її по губі. Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала. Додаткові запитання жартівливого характеру Рекламні оголошення відомих літературних героїв. 1. «Лякаю за помірну плату, обід у лісі, кабанів, ведмедів, вовків, зайців.» (пан Коцький) 2. «Вчу гусей рятувати від змій дітей» ( Івасик – Телесик) 3. «Продам недорого колекцію стріл від Івана – Царевича» (Царівна – жаба) 4. «У перше у нашому лісі шоу «Круть і Верть». Кожному глядачеві – по пиріжку. (Півник з казки « Колосок») 5. « Ловлю звірів для зоопарку екологічно чистим смоляним боком» (Солом’яний бичок) 6. «Вчу курей нести золоті яйця» (Курочка ряба) 7. «Продаю диски із суперхітом «Я по коробу метений» (Колобок) 8. «Шукаю спонсорів для видання підручника: «Як ловити рибку малу й велику на вовчий хвіст» (Лисиця з казки «Лисичка Сестричка та Вовк панібрат») 9. «Терміново потрібна права рукавичка великого розміру. Із синтетичної пряжі не пропонувати» (Звірі з казки «Рукавичка») 10."Продамо недорого качине пір'ячко” Дід та баба з казки “Кривенька качечка” Бібліотекар: ось і підійшов до закінчення наш конкурс. Прошу членів жюрі підвести кінцеві результати конкурсу .А поки жюрі підводить результати , давайте порозважаємось.
Бібліотекар: Настав час підвести підсумки конкурсу. Слово має жюрі. (Жюрі оголошує переможців конкурсу і нагороджує учасників)
Бібліотекар Ось і закінчився шкільний етап Всеукраїнського конкурсу “Найкращий читач школи -2017”. Хочемо подякувати усім за участь . Конкурсантам — за глибокі знання, , блискучу ерудицію та залізну логіку. До побачення , до нових зустрічей!
|